Ved och fasa

Under vistelsen i Turkiet kom ett sms ifrån hundvakten: "olycka har inträffat".
Gulp. Tack och lov hade ingen människa eller inget djur kommit till skada, däremot hade pannan tagit fyr. För mycket ved och ostängd lucka, då jävlar brinner det. Resultat: hela panelen, det vil säga pannans instrumentpanel, hade brunnit upp eller smält och diverse andra mer eller mindre viktiga funktioner hade blivit tilltuffsade. Reparatörerna har snabbt varit på plats och pannan kan eventuellt tuffa igång före helgen. Ju förr den hostar igång desto snabbare kan jag vrida av elpatronen vars mätare just nu rör sig snabbare än en lärkvinge.
Summasumarum: Jag ska aldrig mer säga ett ont ord om reparatörsskrået, de jobbar så snabbt de kan och prioriterar där det som bäst behövs. Nästa gång är det hos någon annan det brunnit eller läckt och då kommer jag längre ner på - om ni ursäktar - heta listan.
#1 - - Alva:

Hallå!
Vilka äventyr ni råkar ut för! Skönt när det löser sig så bra! Jo, om du ville köpa ett ex av boken så skickar jag den gärna - mejla mig din adress!

#2 - - Tomas:

Försökte ringa och gratulera men du svarade inte, så; Grattis på födelsedagen!