Fjärrkontroll

Nu ska jag berätta hur kul det är att ha Telia digital-tv och vara utan fjärrkontroll i drygt tre veckor.
Så, då var det gjort.
Med Telia digital-tv kan man nämligen inte byta kanal via tv:n utan allt styrs via fjärrkontrollen. Det har gjort att vi har sett på ettan i drygt två veckor och ännu ingen fjärrkontroll synlig. Telia säger:
"Vi skickar en så fort vi kan."
Dag tre kollar jag att ordern är ok, då svarar man:
"Den var slut på lagret, men jag ser till att vi skickar en som ni har i morgon" vilket var en fredag i augusti.
Några dagar senare ringer jag igen, då svarar de:
"Det är svårt att få fram en ny, det är inte vi som skickar ut dem. Vi kan inte säga närmare när den kommer."
Samtidigt öser Felia... förlåt Telia, ut helsidesannonser om sin förträfflighet, men en fjärrkontroll med a-post, nej, det går inte. Dock framhåller jag företagets förträfflighet i telefoni, men uppenbarligen inte vad gäller tv digitalt.