Bilen & goda grannar

Jag har varit så ofta hos svensk bilprovning att jag snart känner ett trängande behov av att hjälpa dem med hyran. I och för sig gör jag väl indirekt det, men faktum är att jag varit där fyra gånger och ändå går inte helvetet igenom besiktningen. Det är handsbromsen som inte fungerar tillfredsställande. Nu har det gått så långt att mekanikern själv tar och åker dit efter att han kollat igenom de alldeles nya grejerna ännu en gång. Och det är väl inte mer än rätt. Det verkar vara svårt att få just handbromsen riktigt monterad.
Inte nog med det. När jag skulle köra bilen till mekanikern i dag var batteriet slut. Men tack och lov grep de vansinnigt snälla grannarna in och körde mig till macken som ville ha 1200 kronor för ett batteri, och sedan monterade grannen batteriet. Hade jag gjort det hade det tagit en evig tid - om jag ens hade fått dit det.
Goda grannar är guld värda.
#1 - - Totte:

Ha, ha, ha... Dessa jävla bilar! De skulle ha haft ett klippkort, eller en sådan där pizzalapp med stämplar. Femte kontrollbesiktningen gratis!

Ja, brottning är ganska stort i Skåne. Men, där finns framgångsrika föreningar i andra delar av landet också. Örgryte, Spårvägen, Gällivare... Det finns säkert fler, men då brottning inte är min främsta idrottsgren är jag inte heller så värst insatt! Ha det gott, god natt!