I morse

I morse...
* hade någon hund dragit ut skit ur kattpottan och lagt det på golvet.
* var det kallt så in i helvte eftersom jag struntade i att elda kvällen före.
* ösregnade det när jag skulle GÅ till jobbet.
* höll jag på att halka på den geggiga gräsmattan när jag skulle gå ut till den från verkstaden nyss återbördade bilen som jag trots allt beslutade mig för att ta eftersom den hade körförbud och behövde ombesiktigas, och för att två veckors pappers-, plast- och aluminumåtervinning hade samlats på hög och behövde fraktas iväg.
* startade inte bilen eftersom batteriet laddat ur under den i väntan på anländande reservdelar två veckor långa vistelsen på verkstaden.
Men vad gjorde väl det när man har hjälpsamma kolleger. Jag kom till jobbet med hjälp av Bobben Wellander och sitter nu och skriver på... min blogg.
Bäst att sluta.