Stänkare

Tog en stänkare för mycket i går kväll - eller så var det whiskyn som var skämd.

Vad tror ni? Ska jag skicka whiskyn på analys?

Hur mycket jag drack?

Tappade räkningen efter femte ölen och fjärde fyran whisky.
#1 - - Totte:

Klabbe, du får göra en Totte. Det är inte alltid så jäkla kul men man slipper bakfyllan som är en av de tristaste sjukdomar en människa kan ha...

"Dricka whiskyn på analys"? Jag fattar inte, är jag trög, eller?

#2 - - Joråsåatte:

En schtänkare ha väl ingen dött av ejjer?
Sen kan man ju tycka att det känns en aning oansvarigt att till whiskyn inmundiga maltdrycker. Jag kan varmt rekommedera Ardbegs 10-åring som en alldeles ypperlig fredagsförströelse. Men den ska absolut drickas som solitär utan inblandning av övrig rusdryck. Dagen efter slipper man fysiska efterverkningar. Dock bör nämnas att de rent psykiska är till karaktären " vad har jag gjort med mitt liv egentligen?, jag vill dö!, jag måste börja styrketräna.., jag går upp och stryker skjortor, kanske om jag börjar med deklarationen redan nu...Finns Gud?" Ja rent existentiella frågeställningar helt enkelt.

#3 - - Klas Ö:

Totte: Nej, du är inte trög, du läste nog bara fel. JUag funderade på att skicka whiskyn på analys för att se om den var dålig.

Joråsåatte: Du har så rätt. En stänkare har ingen dött av, det är blandningen av diverse drycker som gör en risig. Tackar ödmjukas för ditt dryckestips. Den whiskyn vi drack i fredags var förmodligen en hårsmån från att kunna användas som flygbränsle.
Riktigt att psykiska fenomen av den typ du räknar upp kan uppstå.