Jag såg en flicka...

... som spelade hockey häromdagen. Kul, riktigt kul. Men varför gör inte fler flickor det? Ja, jag menar inte nödvändigtvis spelar hockey, utan rör på sig: spelar, kastar, hoppar, promenerar eller cyklar? Killarna är lite bättre på det, men även där märks en försämring som nog bara kan ändras genom att gymnastiken görs till ett kärnämne. I dag är det viktigare att kunna fem datorprogram än att kunna springa fem kilometer.
Det är illa, för att inte säga allvarligt fel.
#1 - - Tomas:

Kan inte annat än hålla med: idag finns det fler överviktiga än nånsin och det kryper allt längre ner i åldrarna. Ändå äter vi mer lightprodukter än nånsin... Ungarna rör alldeles för lite på sig. Släpp hunden lös efter dom!

#2 - - Herman:

NÄ nä nä...flickor rör sig mindre än killar...? Här uppe i Ö-vik har vi ett antal jättebra tjejlag i hockey i åldern 15 och uppåt, flera fotbollslag och skidor både på längd, tvär och hoppandes (FV-skidhoppning med anor) dessutom ett aktivt simlag samt golf, curling och orientering. De sista mer individuella sporter men med en hel del tjejer. sen att matvanorna är dåliga får man snarare fråga de vuxna om hur det kunde uppstå. Barn gör inte som man säger utan som man gör.
Dessutom måste jag påpeka att antalet helnykterister bland unga har de senaste åren ökat mer än på 20 år! Vilka var unga för 20 år sen? Jag till exempel. Det är heller inte många ungar som röker numera, inte som för 20 år sen....då jag var ung.
Så all respekt till alla de som ska ta hand om alla oss en dag.