Gott om kulor

Det måste finnas gott om pengar i Söderhamn. Vadå´ra? undrar ni. Jo, inom loppet av ett år har jag behövt anlita hantverkare. Det har mynnat ut i fyra arbetstillfällen, tre för den ena och ett för den andra.

Det borde alltså betyda fyra fakturor, men än så länge är bara två utskickade, trots att arbetsinsatserna är avklarade för länge sedan. Jag har till och med ringt och BETT ATT FÅ fakturor för de återstående jobben för att få saken ur världen, men inga har dykt upp.

En av hantverkarna har till och med sagt att "det var så länge sedan och så liten summa att vi struntar i det". Döm då om min förvåning när det i går, ett drygt år efter att jag var i kontakt med hantverkaren och sju månader efter att personen gjorde jobbet, dyker upp en faktura. Det måste finnas gott om slantar här - på sina håll i alla fall - när man kan göra jobb och sedan godtyckligt skicka ut räkningarna när man känner för det.
#1 - - Totte:

Jamendu, de där hantverkarna funkar förmodligen på samma vis i hela landet. Du ska vara glad att de kom och gjorde jobbet. Jag har många gånger drabbats av hantverkare som lovar att komma utan att dyka upp.

Att passa tider och sköta det administrativa är inte hantverkarens starka sida - Jag har ett badrum som står och väntar...