Jag har fått fast tjänst!

Efter snart 18 månaders vikariat har jag blivit erbjuden tillsvidaretjänst på Hälsingetidningar. Enda förbehållet från arbetsgivaren är att jag kan komma att hamna på någon av koncernens övriga tidningar, men det gör inget. Ju längre söderut i landskapet desto bättre.

Klabbe
#1 - - Anna:

Grattis. Vet att det inte är lätt att få fast anställning inom media. Min sambo som är journalist blir utslängd innan LAS-tiden uppnås. Kul att höra att nån får fast anställning på en tidning i alla fall.

Ha det
//Anna

#2 - - Tomas:

Grattis! Det är du väl värd!!

#3 - - Caroline:

Stort Grattis Klas. Jättekul och du är definitivt värd en fast anställning efter allt frilansande etc.
Var söderut skulle du helst vilja?

Hör av dig när du är i Stockholm OCH har tid att träffa gammal klasskompis. Tänk på att jag bara bor ett par avfarter från Bertil!

Kram
Caroline

#4 - - Henrik G:

Vad kul! Grattis!

#5 - - Bosse:

Jag ber att få instämma i gratulationerna.
Du minns Aftonbladet, där du och jag jobbade tillsammans under en period, där knegade jag som vikarie och inhoppare under drygt fem år lite då och då. Varje gång det drog ihop sig till fast anställning så blev det tjafs mellan ledningen och facket. Nu är det så jäkla skönt att vara pensionär och slippa eländet. Jag kom undan förvärvslivet med blotta förskräckelsen.